Αγώνας δρόμου για τη στήριξη της κρουαζιέρας

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΕΙΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΜΙΛΩΝ ΓΙΑ ΝΕΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ

Αγώνας δρόμου για τη στήριξη της κρουαζιέρας

Μάρτιος 20, 2017 09:00 ΠΜ
Αγώνα για να περιοριστεί η προβλεπομένη για φέτος ύφεση στην ελληνική κρουαζιέρα αλλά και για να χτιστούν γερά θεμέλια για το 2018 δίνουν  Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά και οι διαχειριστές των ελληνικών λιμανιών, συμπεριλαμβανομένης της Cosco.  Η  προσπάθεια  αυτή ξεδιπλώθηκε  στο μεγαλύτερο ετήσιο ραντεβού της παγκόσμιας βιομηχανίας της κρουαζιέρας, στην Seatrade Cruise Global 2017.
H ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί στρατηγική επιλογή και προτεραιότητα για την Ελλάδα και τον τουρισμό της, επισημαίνει  την ίδια ώρα η υπουργός Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, η οποία εκπροσώπησε, την Ελλάδα στη Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας, SeaTrade.
Σε συνέντευξή της στον «Εθνικό Κήρυκα» η κ. Κουντουρά είπε, μεταξύ άλλων, ότι έγιναν συναντήσεις με επικεφαλής διεθνών ομίλων, με επίκεντρο τον σχεδιασμό των προγραμμάτων κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, ότι διαπιστώθηκε πολύ θετική δυναμική για νέα ανοίγματα στην ελληνική κρουαζιέρα, ότι κάποιες από τις εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κλείσει απευθείας πτήσεις με την εταιρεία «Emirates» που άρχισε αυτές τις μέρες να συνδέει καθημερινώς την Αθήνα με το Ντουμπάι και τη Ν. Υόρκη και ότι η Αμερική αποτελεί αγορά στρατηγικής προτεραιότητας για τον ελληνικό τουρισμό.
Καθοριστικός παράγοντας  πάντως για τις προοπτικές της αγοράς κρίνεται και η δυνατότητα του ΟΛΠ, αλλά και εταιρειών, όπως η Celestyal, να ανοίξουν την αγορά της Κίνας, φέρνοντας επιβάτες στον Πειραιά για την πραγματοποίηση κυκλικών δρομολογίων στην Ελλάδα και δυτικότερα. Οπως επίσης και η δρομολογούμενη αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών του λιμανιού του Πειραιά.
 
H αστάθεια
Η αγορά της Ανατολικής Μεσογείου έχει πληγεί από την κατάσταση στην Τουρκία, αλλά και την αστάθεια στην ευρύτερη περιφέρεια, με αποτέλεσμα οι ελληνικοί προορισμοί, αν και ασφαλείς, να μην βρίσκουν στήριξη από την πραγματοποίηση ευρύτερων συνδυαστικών δρομολογίων με άλλους προορισμούς στην περιοχή. Είναι χαρακτηριστικό πως οι τρομοκρατικές επιθέσεις και η πολιτική αστάθεια στην Τουρκία έχουν πλήξει καίρια το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, όπου πλέον πιάνει μόνον μία εταιρεία κρουαζιέρας.
Στην Ελλάδα, φέτος, αναμένεται πτώση της τάξης του 30% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ευρωπαϊκού βραχίονα της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association), Κυριάκο Αναστασιάδη. Από την πλευρά του ο υπεύθυνος κρουαζιέρας του ΟΛΠ, Σταύρος Χατζάκος, μιλώντας στην «Κ» εκτιμά ότι ο Πειραιάς θα έχει μικρότερη μείωση αφίξεων πλοίων, της τάξης του 10%, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, αλλά πιθανολογεί αυξημένες πληρότητες.
 
Η κινεζική αγορά
Η Celestyal Cruises, που χρησιμοποιεί ως έδρα της τον Πειραιά αλλά και το Λαύριο, πραγματοποιεί επαφές με την Cosco αλλά και άλλες κινεζικές εταιρείες, επιδιώκοντας να ανοίξει την ασιατική αγορά στην ελληνική κρουαζιέρα. Το ελπιδοφόρο είναι, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, πως το υπουργείο Εξωτερικών προωθεί ήδη την ενίσχυση της δυνατότητας των ελληνικών προξενείων στην Κίνα να χορηγούν γρήγορα visa.
Η Celestyal έχει –σύμφωνα με πληροφορίες- ήδη σχεδιάσει ενδελεχή πλάνα για θεματικές κρουαζιέρες tailor made για αυτή την αγορά. Oμως είναι άγνωστο το κατά πόσον θα μπορέσουν να ξεκινήσουν φέτος τέτοια δρομολόγια.
Την όλη προσπάθεια εκτιμάται ότι θα διευκολύνει κυρίως η έναρξη πολλών αεροπορικών δρομολογίων που συνδέουν την Αθήνα με την Κίνα, όπως της Emirates και της Scoot. Ομως ουσιαστική ενδυνάμωση του άξονα αυτού θα έλθει μόνον από την έναρξη απευθείας πτήσεων, κάτι που αναμένεται να γίνει από την Air China αργότερα φέτος. Διάχυτη είναι, ωστόσο, η αίσθηση ότι η Ελλάδα δεν θα προλάβει να δει σημαντική δραστηριότητα από την αγορά αυτή στη σεζόν του 2017.
Share this:
Tags:

ΠΕΡΙ.. ΗΛΕΙΑΣ | Ο Υποψήφιος Πρόεδρος Επιμελητηρίου Ηλείας Κ. Λάμπρου