«Εικόνες και αναμνήσεις αναλλοίωτες στο χρόνο»

Μοναδική εμπειρία για πέντε μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ηλείας το ταξίδι στην Ισπανία

«Εικόνες και αναμνήσεις αναλλοίωτες στο χρόνο»

Νοέμβριος 13, 2019 03:00 ΜΜ
«Εικόνες και αναμνήσεις αναλλοίωτες στο χρόνο»
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus με τίτλο «Μουσική και Θάλασσα»
 
Του Μιχάλη Δημητρόπουλου
 
Μια εξαιρετική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν πέντε μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Ηλείας, με έδρα το Βαρθολομιό, καθώς ταξίδεψαν στην Ισπανία από τις 15 έως τις 21 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus με τίτλο «Μουσική και Θάλασσα». Τα κορίτσια συνόδεψαν η Διευθύντρια του Σχολείου κα Μαρία Μπίρμπα, η καθηγήτρια Πιάνου κα Χρυσάνθη Ιωαννίδου και η Χημικός κα Παναγιώτα Φραντζή.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν πέντε σχολεία από διαφορετικές χώρες, συγκεκριμένα, η Ισπανία που φιλοξένησε τους μαθητές, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Κύπρος, με κάθε χώρα να στέλνει πέντε παιδιά, ενώ 20 μαθητές της Ισπανίας ανέλαβαν τη φιλοξενία. 
Σήμερα, οι μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου, οι καθηγήτριές του και φυσικά η Διευθύντρια του Σχολείου μιλούν στην «ΠΡΩΤΗ» για τις εμπειρίες που αποκόμισαν στο ταξίδι τους στην Ισπανία.
 
«Ήταν φανταστικά»
«Δεν έχω ξαναπάει ποτέ με Erasmus , δεν έχω ξανά ζήσει αυτή την εμπειρία ποτέ έως τώρα. Περάσαμε πάρα πολύ ωραία, ήταν φανταστικά. Και με τα άλλα κορίτσια έχουμε πει ότι θέλουμε να το ξανακάνουμε. Περάσαμε πάρα πολύ ωραία και με τα παιδιά που ήρθαμε σε επαφή. Ήταν πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζουμε παιδιά από άλλους πολιτισμούς και από άλλες χώρες. Πολύ ωραίο επίσης ήταν που κάναμε κωπηλασία στη θάλασσα της Μάλαγας κάτι το οποίο δεν είχαμε ξανά ζήσει ως εμπειρία στην Ελλάδα», τονίζει η μαθήτρια Μαρία Νικολιτσοπούλου.
 
«Θα ήθελα να ξαναζήσω αυτή την εμπειρία»
«Ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και έχω να πω ότι έμεινα πολύ ενθουσιασμένη. Ήταν μία εμπειρία όμορφη, γνωρίσαμε πολλά παιδιά, κάναμε πολλές φιλίες, είδαμε τον πολιτισμό και την κουλτούρα που έχουν εκεί. Μου άρεσε πάρα πολύ το Φλαμένγκο, κυρίως γιατί η χορεύτρια χόρευε με συναίσθημα και πάθος. Με τις κυρίες της μουσικής μας είχαμε ετοιμάσει ένα τραγούδι, το οποίο τραγουδήσαμε εκείνη την ημέρα όλο το σχολείο μαζί. Το σίγουρο είναι ότι θα ήθελα να ξαναζήσω αυτή την εμπειρία», ανέφερε η μαθήτρια Ασημίνα Φλίγκου.
 
«Κάναμε πάρα πολλούς φίλους»
Η μαθήτρια Νεκταρία Πίντζου, δήλωσε: «Περάσαμε πάρα πολύ ωραία. Είδαμε καταπληκτικά αξιοθέατα, κάναμε κωπηλασία η οποία ήταν εκπληκτική εμπειρία γιατί το έκανα πρώτη φορά. Κάναμε πάρα πολλούς φίλους και περάσαμε εκπληκτικά».
 
«Γύρισα πολύ ενθουσιασμένη»
«Ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα στο Erasmus, συγκεκριμένα πήγαμε στην Ισπανία, σε μια περιοχή κοντά στην Μάλαγα, από εκεί εγώ γύρισα πολύ ενθουσιασμένη. Ήταν μία μοναδική εμπειρία, διότι καταφέραμε και κάναμε αξέχαστες φιλίες, ζήσαμε εμπειρίες που δεν πρόκειται να ξανά ζήσουμε. Συμμετείχαμε πέντε σχολεία από διαφορετικές χώρες, με την χώρα που μας φιλοξενούσε. Ήταν η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Κύπρος αυτές οι πέντε χώρες έστειλαν πέντε παιδιά η καθεμία κι άλλα 20 που μας φιλοξενούσαν. Δεθήκαμε όλα τα παιδιά πολύ μαζί και η φιλία αυτή μπορώ να πω ότι εξακολουθεί να ισχύει. Με εντυπωσίασε το λιμάνι της Μάλαγα και το μουσείο του Πικάσο. Επίσης εκπληκτικό ήταν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας», ανέφερε η μαθήτρια Κατερίνα Γιαννοπούλου.
 
«Μία μοναδική εμπειρία…»
Η μαθήτρια Αλεξάνδρα Χριστόπουλου, τόνισε: «Ήταν μία μοναδική εμπειρία. Πήγαμε σε σπηλιές τις οποίες ακολουθεί ένας θρύλος ο οποίος έλεγε ότι εκεί υπήρχε ένας κρυμμένος θησαυρός και ότι αυτός που έψαχνε τον θησαυρό πέθανε από εκρηκτικά. Ο θρύλος ακόμα αναφέρει ότι το πνεύμα μιας κοπέλας τριγυρνάει εκεί και μπορούμε να το ακούσουμε. Τα φαγητά επίσης τα παραδοσιακά ισπανικά ήταν πάρα πολύ νόστιμα. Δεν είχα ξαναμπεί ποτέ σε κάποιο πρόγραμμα Erasmus και μου άρεσε πάρα πολύ. Μου αρέσει πάρα πολύ να ταξιδεύω».
 
«Αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών πολιτισμών»
Η Χημικός κα Παναγιώτα Φραντζή, επεσήμανε από την πλευρά της: «Δεν είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύω για το Erasmus, φέτος είχαμε κάνει ένα ακόμα ταξίδι στην Κύπρο, είναι βέβαια η πρώτη μου επαφή γενικώς, ήταν όντως μία πολύ όμορφη εμπειρία γιατί πέρα από τα όμορφα πράγματα που βλέπεις, υπάρχει και η αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών πολιτισμών. Επειδή η περιοχή εκείνη ήταν υπό αραβική κατάκτηση, ένα από τα πιο σπουδαία στοιχεία αυτού του περάσματος ήταν η Αλάμπρα στη Γρανάδα. Ένα φοβερό παλάτι αραβικής τεχνοτροπίας που ήταν κάτι που κανείς νομίζω δεν είχε ξαναδεί από εμάς».
 
«Βιωματικό μάθημα για εμάς και τα παιδιά»
Η καθηγήτρια Πιάνου Χρυσάνθη Ιωαννίδου, τόνισε: «Είχα την χαρά και την τιμή να συμμετέχω σε αυτό το ταξίδι στην περιοχή της Ανδαλουσίας και συγκεκριμένα στην πόλη της Μάλαγας μαζί με την κα Μπίρμπα και την κα Φραντζή αλλά και τις πέντε μαθήτριες μας. Θεωρώ ότι ήταν μία μοναδική εμπειρία, ήταν η πρώτη φορά που εγώ συμμετείχα σε Erasmus, ήταν μοναδική εμπειρία και ξεχωριστή, διότι πραγματικά γυρίσαμε πίσω ναι μεν με περισσότερες γνώσεις πάνω σε κάποια αντικείμενα αλλά θεωρώ ότι ήταν και ένα βιωματικό μάθημα για εμάς και τα παιδιά. Δεν ήταν ένα απλό ταξίδι αναψυχής, εκεί διδαχθήκαμε διάφορα αντικείμενα, το αντικείμενο της βιολογίας, της γεωγραφίας, ξένες γλώσσες, γυμναστική, και φυσικά πάνω απ’ όλα τη μουσική που αντιπροσωπεύει το σχολείο μας. Όλα αυτά με έναν βιωματικό τρόπο που θα μας μείνει αξέχαστος και πάντα χαραγμένος στις ψυχές και στις καρδιές μας. Θεωρώ ότι όλα τα του σχόλια θα έπρεπε να συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus γιατί οι εικόνες και οι αναμνήσεις που παίρνουν τα παιδιά από αυτό, μένουν αναλλοίωτες στο χρόνο. Είναι κάτι που θα θυμούνται για όλη τους τη ζωή. Το συστήνω ανεπιφύλακτα».
 
«Τα προγράμματα Erasmus είναι φοβερή διαδικασία»
Τέλος, η Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Ηλεία κα Μαρία Μπίρμπα, δήλωσε: «Η μετάβαση μας στην Ισπανία ήταν μία καταπληκτική εμπειρία, γιατί δόθηκε η ευκαιρία τόσο στις μαθήτριες μας όσο και σε μας στις τρεις καθηγήτριες συνοδούς τους, να έρθουμε σε επαφή με έναν άλλο πολιτισμό, με μία άλλη χώρα, με ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης είναι ανυπολόγιστης αξίας. Η μη τυπική εκπαίδευση είναι μία διαδικασία που στην Ευρώπη πλέον έχει την ίδια θέση με την τυπική, δηλαδή αυστηρά με το μάθημα, και πράγματι σε αυτό το διάστημα γυρίσαμε πίσω σοφότερες και καλύτερες. Κινηθήκαμε όλες αυτές τις ημέρες στην περιοχή της Ανδαλουσίας, ήμασταν πέντε μέρες εκεί, και δύο ημέρες οι μεταβάσεις μας, συνολικά 7 ημέρες. Θα ήθελα να πω ότι τα προγράμματα Erasmus είναι φοβερή διαδικασία και συστήνω σε όλους και δασκάλους και μαθητές να προσπαθούν να ακολουθούν αυτά τα προγράμματα».
 
Share this:
Tags:

Η Εξάπλωση του Κορωνοϊού Live Map