ΕΚΤΟΣ η Ηλεία

Aπό τα 16 μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα της χώρας

ΕΚΤΟΣ η Ηλεία

Φεβρουάριος 14, 2018 09:23 ΠΜ
Σύνταξη - Επιμέλεια: Θοδωρής Λάμπρος

Με το νέο ΕΣΠΑ να είναι έτοιμο βλέπουμε ότι πολλά έργα είναι σε πολλή προχωρημένη φάση και πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχoν έτος. Πολλά από αυτά είναι στην πρώτη δεκάδα των μεγάλων έργων της χώρας μας. Παρόλα αυτά μέσα σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται το μείζον έργο της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος το οποίο αν όλα πάνε καλά και σύμφωνα με τις τελευταίες εξαγγελίες του αρμόδιου Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη στο περιθώριο του διήμερο αναπτυξιακού συνεδρίου στην Πάτρα θα υλοποιηθεί κανονικά.

 

Η κατάταξη των 16 έργων

16.Επέκταση Τραμ Φάληρο-Πειραιάς 95εκατ.ευρώ. Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το Φθινόπωρο


15.Μετατροπή Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε Αυτοκινητόδρομο  110εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2016
14.Κατασκευή Προβλήτα ΙΙΙ Ικόνιο (Λιμάνι Πειραιά) 147εκατ.ευρώ: Θα λετουργήσει το 2018


13.Έργα Ανάπλασης Φαληρικού Όρμου 150εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2019 (απαιτείται και νέα εργολαβία για τη δημιουργία παράκτιου πάρκου).
12.Σιδηροδρομικό έργο υποδομής τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο 215εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθεί το 2020
11.Αμβρακία Οδός (Άκτιο-Αμβρακία) 250εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει ένα τμήμα το 2019. Για τα υπόλοιπα αναμένεται νέα εργολαβία.

Tα 10 μεγαλύτερα έργα υποδομής που κατασκευάζονται αυτή την εποχή στην Ελλάδα είναι τα παρακάτω:

10.Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη 275εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους

9.Αναβάθμιση διαδρόμου 10-28 Αεροδρόμιο Μακεδονία 300εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκληρωσης σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους

8.Σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 315εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του έτους

7.Έργα αναβάθμισης στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια 340εκατ.ευρώ. Θα ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το 2021.
6.Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Τιθορέα-Δομοκός 415εκατ.ευρώ: Σε φάση ολοκλήρωσης μέχρι το καλοκαίρι

 
5.Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλάδος Πατρίκιος-Μίκρα 500εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2021


4. Μετρό Αθήνας: Επέκταση Γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο 660εκατ.ευρώ: Θα λειτουργήσει σταδιακά από το 2019 μέχρι το 2021

3.Βασική Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης 1,1 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει από το 2020 μέχρι το 2022

2.Νέα Λιγνιτική Μονάδα Πτολεμαϊδα 5 1,4 δισ.ευρώ: Θα λειτουργήσει το 2020

1.Αγωγός ΤΑΡ 1,5δισ.ευρώ. Η ολοκλήρωση αναμένεται το 2019, η λειτουργία το 2020.

 

   Αυτό που παρατηρούμε είναι πως σε αυτή τη χρονική στιγμή τα κυρίαρχα μεγάλα έργα στη χώρα είναι σταθερής τροχιάς (σιδηροδρομικά και έργα Μετρό) ενώ τις δύο πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν έργα ενέργειας.

   Στο επόμενο διάστημα, που αφορά τους επόμενους 6 μήνες αυτή η λίστα πρόκειται να αλλάξει καθώς κάποια έργα ολοκληρώνονται αλλά κάποια άλλα έργα θα τα δούμε να εισέρχονται. Τα σημαντικότερα θα είναι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου (480εκατ.ευρώ), ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος (350εκατ.ευρώ) και η Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων (150εκατ.ευρώ).

 

«Η χρηματοδότηση του αυτοκινητοδρόμου

έχει εξασφαλιστεί από την ΕΕ και το έργο θα γίνει»

Ως το σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» μπορεί να χαρακτηριστεί αυτό της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα – Πύργος που μας αφορά και που η κατασκευή του έχει περάσει και εξακολουθεί να περνάει από χίλια μύρια κύματα.

 Στις τελευταίες δηλώσεις του κατά την διάρκεια του διήμερου αναπτυξιακού συνεδρίου στην Πάτρα ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «ότι κάποιοι είχαν «σίγουρο» ότι θα αναλάβουν το έργο και μάλιστα κάποια ποτάμια βρέθηκαν καθαρισμένα με τα αδρανή υλικά (αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ) να μένουν συσσωρευμένα σε συγκεκριμένα σημεία αναμένοντας τον ανάδοχο κατασκευής του έργου. Από τα πυρά του κ. Σπίρτζη δεν ξέφυγαν και όσοι αμφισβητούν το θέμα της ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου με τον υπουργό να τονίζει χαρακτηριστικά: «Όσοι έχουν αμφιβολίες γιατί δεν ρωτούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;».

   Ο κ. Σπίρτζης έδωσε και την δική του απάντηση όσο αφορά την κατάτμηση του έργου και τον κ. Καλογρίτσα ο οποίος σε πρώτη φάση έχει «κερδίσει» τις πρώτες τέσσερις εργολαβίες σημειώνοντας ότι ο συγκεκριμένος όμιλος δεν έχει λάβει ακόμα τις τέσσερις εργολαβίες και το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι εκείνο το οποίο θα κρίνει τις διαδικασίες για τον ανάδοχο. Ο υπουργός τόνισε ότι από Ελληνικής πλευράς ο φάκελος μεγάλου έργου κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 12 Δεκεμβρίου και αναμένεται απάντηση έως και τις 12 Μαρτίου. Εάν μάλιστα έως τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει απαντήσει σημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποια ένσταση και η διαδικασία του έργου θα προχωρήσει κανονικά. Όπως είπε, η χρηματοδότηση του αυτοκινητοδρόμου έχει εξασφαλιστεί από την ΕΕ και το έργο θα γίνει.

 Μάλιστα έκανε Ιδιαίτερη μνεία  και στο κομμάτι Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα υποστηρίζοντας ότι έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ για την οδική ασφάλεια του συγκεκριμένου τμήματος. Χαρακτηρίζοντας την Ηλεία «ριγμένη» όσο αφορά το κομμάτι των έργων ο υπουργός σημείωσε ότι το τρένο Πάτρα- Πύργος θα λειτουργήσει και πάλι στην μετρική γραμμή η οποία υπάρχει. 

 

Το σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας»

Παρόλα αυτά το μείζον έργο της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα που μας αφορά έχει δικαίως χαρακτηριστεί ως το σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας». Ένα έργο που παρόλο τις εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις από τα στόματα υπουργών τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης όσο και της τωρινής δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί με αποτέλεσμα να χάνουν καθημερινά την ζωή τους και να τραυματίζονται στην κατ΄ όνομα κα μόνο Εθνική Οδό εκατοντάδες συνάνθρωποί μας και πολίτες.

 Τι φταίει και τελικά ένα τόσο μεγάλο για την ασφάλεια μας οδικό έργο δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί;

 Η βασική αιτίας αυτής της μεγάλης καθυστέρησης έχει να κάνει με την ολιγωρία και ανευθυνότητα που επέδειξαν οι εκάστοτε αιρετοί μας «άρχοντες συμπεριλαμβανομένων και των τωρινών με λίγες εξαιρέσεις που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού αναφορικά με την διεκδίκηση του έργου.

 Οι Ηλείοι τοπικοί «άρχοντες» και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων ποτέ συντεταγμένα, με ομοψυχία και κοινή γραμμή δεν διεκδίκησαν την άμεση υλοποίηση του έργου.

 Αποτέλεσμα η κατασκευή του όλου έργου να αναβάλλεται για το μακρινό λόγω την ίδια στιγμή που τα τροχαία ατυχήματα δίνουν και παίρνουν στο δρόμο «καρμανιόλα».

Share this:
Tags:

Κατασκευή cnc machine με υλικά από εκτυπωτές