Να ανακοινωθεί άμεσα το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου

Γιατί δεν έχουν συμβασιοποιηθεί οι πρώτες εργολαβίες της Πατρών – Πύργου;

Να ανακοινωθεί άμεσα το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου

Ιούνιος 19, 2017 09:30 ΠΜ
Σύνταξη - Επιμέλεια: Κώστας Γιάλπας

Στο … άγνωστο με βάρκα την ελπίδα, προχωρούμε όλοι εδώ στην Ηλεία, αφού κανείς δεν γνωρίζει το ακριβές χρονοδιάγραμμα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου αλλά, ακόμα χειρότερα, βλέπουμε πως ακόμα δεν έχουν  συμβασιοποιηθεί  οι πρώτες εργολαβίες για τις οποίες υπάρχει ήδη ανάδοχος.

Οι ανησυχίες  μας αυξάνονται δραματικά μέρα με την ημέρα, βλέποντας τον Υπουργό Υποδομών κ Χρήστο Σπίρτζη, να μην δίνει ξεκάθαρες απαντήσεις στις ερωτήσεις που του υποβάλλουν βουλευτές της Ηλείας, αλλά αντίθετα να γυρνά στα παλιά και να επιρρίπτει ευθύνες – λες και δεν γνωρίζουμε τι έχει συμβεί – στις προηγούμενες Κυβερνήσεις. Σε όλο αυτό το σκηνικό της αβεβαιότητας έχει προστεθεί από την πρώτη ημέρα και η κατασκευάστρια εταιρεία «ΤΟΞΟΤΗΣ» η οποία έχει πάρει τις πρώτες εργολαβίες αλλά τίθεται «εν αμφιβόλω» κατά πόσο μπορεί η ίδια να ολοκληρώσει ένα τόσο μεγάλο έργο. Όλη αυτή την κατάσταση, βέβαια έχει επιβεβαιώσει ο κ Σπίρτζης πρόσφατα στη Βουλή, όταν εμμέσως πλην σαφώς είπε ότι μειώνονται οι πιθανότητες «νικητής των δημοπρασιών να είναι και ο οριστικός ανάδοχος του έργου». Σε κάθε περίπτωση οι βουλευτές και δήμαρχοι της Ηλείας καθώς επίσης και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας οφείλουν να απαιτήσουν από την κυβέρνηση  να ρίξει άπλετο φως. Οφείλουν δηλαδή να συναντηθούν άμεσα με τον κ Σπίρτζη και να ζητήσουν ξεκάθαρες απαντήσεις. Διαφορετικά το έργο δεν πρόκειται να ξεκινήσει….

 

Οι δημοπρασίες

Με την ολοκλήρωση των 6 εργολαβιών η κατάσταση που επικρατεί για την εκκίνηση υλοποίησης του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι η ακόλουθη:

Στην πρώτη εργολαβία «Πύργος-Δουναίικα» με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με 53,05% ακόμα δεν έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού.

Στη δεύτερη εργολαβία «Δουναίικα-Αμαλιάδα» με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών Α.Ε. με 55,32%, ζητήθηκαν από το Υπουργείο διευκρινίσεις σχετικά με την προσφερόμενη έκπτωση και τώρα είναι στη φάση της αξιολόγησης τους.

Στην τρίτη εργολαβία «Αμαλιάδα-Κυλλήνη» με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με 57,45%, δεν έχει εκδοθεί η Απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού.

Στην τέταρτη εργολαβία «Κυλλήνη-Βάρδα» με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με 50,39% που διεξήχθη στις 7 Φεβρουαρίου ακόμα δεν έχει γίνει κάποια διαδικασία.

Στην πέμπτη εργολαβία «Βάρδα-Σαγαίικα» με μειοδότη την Κ/Ξ Ιντερκάτ-Ξανθάκης με 49,9% είμαστε στη φάση σύνταξης του πρακτικού του διαγωνισμού.

Στην έκτη εργολαβία «Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά» με μειοδότηση την εταιρεία GD Infrastrutture  με 53,40% είμαστε στη φάση σύνταξης του πρακτικού του διαγωνισμού.

Σημειώνεται πως η 7η εργολαβία «Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας» έχει προγραμματιστεί για 25 Ιουλίου και ακολουθεί η 8η εργολαβία «ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι» που θα ολοκληρώσει τη διαδικασία.

Υπενθυμίζεται  ότι, η δημοπράτηση της 6ης εργολαβίας έχει ανοίξει  το δρόμο στο Υπουργείο να υποβάλλει τον περίφημο Φάκελο Μεγάλου Έργου καθώς πιάστηκε το 70% για να χαρακτηριστεί το έργο ώριμο και να ξεκινήσει η διαδικασία ένταξης του στο ΕΣΠΑ 2014-2020 (στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ).

Η Ανεξάρτητη Διαχειριστική αρχή έχει στείλει από τις 24.1.2017 πρόσκληση στο Υπουργείο ΥΠΟΜΕ για την ένταξη του έργου που είναι απαραίτητη για την διαδικασία.

Επίσης πρόσφατα το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ παράτεινε το χρόνο για την παροχή Υπηρεσίων Τεχνικού Συμβούλου που έχει αναλάβει η ΣΥΣΤΑΣ Α.Ε κατά 4 μήνες και συγκεκριμένα μέχρι τις 16 Αυγούστου 2017.

Share this:
Tags:

H γυάλινη γέφυρα που σπάει μόλις την πατήσεις!