ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Ιούνιος 05, 2018 09:54 ΜΜ
  • Δεν επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας πως οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι κάτι το φοβερό που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, ξεχνώντας πόσες εξετάσεις έχουμε δώσει έως τώρα.
  • Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλα τα βαθμολογικά «βαλάντια».
  • Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε ένας μικρός προφήτης. Ένας προφήτης, όμως, με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον! Ας μην αυθυποβαλλόμαστε, λοιπόν, αλλά ας σκεπτόμαστε θετικά! 
  • Χτίζουμε ένα ασφαλές περιβάλλον με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (γονείς ,φίλοι ,καθηγητές) , οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτή τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
  • Ηττοπαθείς σκέψεις όπως «δεν θα τα καταφέρω» εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι σημαντικές αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες» ,μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας. 
  • Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για SOS θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
  • Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια επανάληψη.
  • Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης, αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.

 

 

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΩΡΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:

  1.   δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
  2.   δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών εξετάσεων
  3.   τρία στυλό [μπλε ή μαύρο] ,μολύβι, γόμα και ξύστρα
  4.   γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
  5.   ένα μπουκάλι νερό
  6.   Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο της εξέτασης
  • Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι μας ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μια φορά την εκφώνηση.
  • Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή.
  • Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να καθαρίσει το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
  • Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο στις τελευταίες σελίδες του τετραδίου.
  • Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και κυρίως δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα και αν φαίνονται σε μας, τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να επικεντρωθούμε σ αυτό.
  • Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμα και αν δεν είμαστε σίγουροι! δεν αφήνουμε κανένα μόριο που να μην το διεκδικήσουμε!
  • Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε  ο διορθωτής να μην έχει αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
  • Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας ,ώστε να είναι ευανάγνωστο.Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
  • Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο μας ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά ή εκφραστικά λάθη.
  • Δεν βιαζόμαστε .Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
  • Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν ξέφυγε της προσοχής μας.
  • Αφού τελειώσει η εξέταση…τελείωσε το μάθημα αυτό!δεν μπορούμε να ξέρουμε επακριβώς τι γράψαμε,και ,κυρίως,δεν ξέρουμε τι έχουν γράψει οι άλλοι.Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων.Στόχος μας,πλέον,είναι το επόμενο μάθημα!

 

ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

  • Συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό μας δελτίο με την συμβουλευτική υποστήριξη των καθηγητών και των φροντιστών μας! 
Share this:
Tags:

Άγριο ξύλο σε πάρκινγκ: Της έριξε μπουνιές και την πέταξε στο δρόμο για μια θέση